Főoldal

Autisták Országos Szövetsége

  • Rólunk
  • Az autizmusról
  • Kapcsolat
  • Hírek
  • Csatlakozz hozzánk! Online bankkártyás adományozás
  • Facebook

Köszönjük a támogatást!

Adószám: 19025915-1-41

Számlaszám: Erste Bank

11600006-00000000-83483024

A pedagógus személyisége a döntő

Megjelent az Esőember 2004/2 számában.

A Kurt Lewin Alapítvány két kutatója, Ligeti György és Fellegi Borbála a 2002/2003-as tanévben az egész országra kiterjedő vizsgálatot végzett “Hátrányos helyzetűek a közoktatásban” címmel. A kutatás célja az volt, hogy feltárják a közoktatásban tapasztalható, a hátrányos helyzetű tanulókat érintő jogalkalmazási visszásságokat. A felmérés országos reprezentatív kérdőíves adatfelvételen, valamint interjúkon és megfigyeléseken alapult. A vizsgálat során 1464 általános iskolai pedagógust kérdeztek meg.

 

A felmérés eredménye: minden résztvevő joga sokszor sérül a közoktatásban, azaz diáké, pedagógusé, szülőé. Több jogsértés éri a hátrányos helyzetű tanulókat és szüleiket. (A lerobbant, anyagilag hátrányban lévő iskolákról, óvodákról már nem is beszélve.)

 

Van olyan iskola, ahol a testi fenyítés bevált pedagógiai módszer, de olyan is van, ahol a pedagógusok a saját pénzükön próbálják jobbá tenni az iskolai körülményeket..

 

Még a laikusnak sem nehéz levonni a következtetést: az iskolai oktatás mindig személyiségfüggő és bár sok múlik az iskola felszereltségén, hogy gazdag-e vagy szegény a fenntartó, a középpontban a pedagógus személyisége áll.

 

(Forrás: Mentor, 2004. április)

Hasonló cikkek:

  • Esőember 2004/2: Autizmussal diagnosztizált népesség az egészségügyi és a közoktatási rendszerben
  • Esőember 2004/2: A befogadó iskolák elfogadó tanítói
  • Esőember 2004/2: A Fogócska utcai iskola
  • Esőember 2004/2: A ház, ahol kinyílik a világ
  • Esőember 2004/2: A képzési kötelezettségröl és a pedagógiai szakszolgálatokról
  • Esőember 2004/2: A Montessori Oktatási Centrum
  • Esőember 2004/2: A svájci iskolarendszer és egy Asperger-szindrómás kisfiú találkozása
  • Esőember 2004/2: A Szabadföldi úti iskola bemutatkozik
  • Esőember 2004/2: A társadalmi összetartozásért
  • Esőember 2004/2: A törvény szellemében
  • Esőember 2004/2: Ablak a világra
  • Esőember 2004/2: Amikor pályát választ a gyerek...- Kolping iskolák
  • Esőember 2004/2: Autista gyermekek az oktatási rendszerben
  • Esőember 2004/2: Autista kisgyermek adaptálása bölcsödében
  • Esőember 2004/2: Autisták a Ferencvárosban
  • Esőember 2004/2: Autizmussal élő tanulók integrációs kísérlete
  • Esőember 2004/2: Az ergoterápia
  • Esőember 2004/2: Az integrált oktatásért
  • Esőember 2004/2: Az Oktatási és Kulturális Minisztérium válasza
  • Esőember 2004/2: Az ön fia nem való intézményünkbe
  • Esőember 2004/2: Az országgyűlési biztos közleménye
  • Esőember 2004/2: Be(nem)iskolázásunk története
  • Esőember 2004/2: Csillag Csoport a Kolpingban
  • Esőember 2004/2: Egy autista kisfiú beiskolázása
  • Esőember 2004/2: Egyéni fejlesztés Debrecenben
  • Esőember 2004/2: Esélyegyenlőség az iskolában
  • Esőember 2004/2: Fogyatékos hallgatók az egyetemen
  • Esőember 2004/2: Fogyatékosok a felsőoktatásban
  • Esőember 2004/2: Ha a szülők összefognak, csodákra képesek
  • Esőember 2004/2: Hol lenne a legjobb gyermekemnek?
  • Esőember 2004/2: Integráció. Integráció?
  • Esőember 2004/2: Integráció. Integráció?
  • Esőember 2004/2: Iskolai esélyteremtés
  • Esőember 2004/2: Iskolapélda az integrációról
  • Esőember 2004/2: Készül az ombudsman jelentése
  • Esőember 2004/2: Közép-európai szakmai napok harmadszor
  • Esőember 2004/2: Levél az oktatási miniszternek, Hiller Istvánnak
  • Esőember 2004/2: Levélváltás az AOSZ és az OKM között
  • Esőember 2004/2: Mi lesz veled, emberke?
  • Esőember 2004/2: Program van
  • Esőember 2004/2: Szegregáció helyett inklúzió
  • Esőember 2004/2: Tegyük könnyebbé a tanulást Montessori módszerével
  • Esőember 2004/2: Tekla iskolát talált
  • Esőember 2004/2: Továbbképzés az integrációról
  • Esőember 2004/2: Utazó tanárok
Vissza az Esőember 2004/2 számához

Legfrissebb híreink

  • A Budapesti Rendőr-főkapitányság várja a gyerekeket az Autizmus Világnapja alkalmából
  • AJB jelentés egy autizmussal élő személy nappali intézményi ellátása ügyében
  • Újabb információk a nappali ellátásokról
  • Újabb partnerrel bővült az AOSZ kártya elfogadóhelyek listája
  • Az AOSZ követelte a rendőrségi nyomozás folytatását a 2022.04.05-én kezdeményezett eljárásban

Archívum

Ide kattintva elérheti archívumunkat.

Keresés

Kategóriák

  • AIP (5)
  • ajánló (725)
  • állás (49)
  • aosz (817)
  • Autizmus világnap 2014 (3)
  • Autizmus Világnap 2019 (68)
  • Autizmus világnap 2021 (19)
  • Autizmus Világnap 2022 (17)
  • Autizmus világnap 2023 (1)
  • DATA (24)
  • esemény (562)
  • felhívás (315)
  • képzés (184)
  • kérdőív (25)
  • kiadvány (16)
  • könyv (29)
  • közlemény (104)
  • pályázat (113)
  • tábor (30)
  • tájékoztatás (1 166)
  • támogatás (66)

Címünk

1053 Budapest,
Fejér György utca 10.
I. emelet 3. ajtó, 23-as kapucsengő

Telefon

+36 (1) 354 1073
+36 20 401 5126

Munkatársainkat az alábbi időpontokban érheted el telefonon:
Hétfő – Csütörtök: 9.00 – 16.00
Péntek: 9.00 – 14.00 között.

   

E-mail

Központi e-mail cím: info@esoember.hu

Információs Centrum e-mail cím: infocentrum@esoember.hu

Sajtókapcsolat (munkaidőben): komm@esoember.hu
+36 (20) 575 1919

© 2023 Autisták Országos Szövetsége