A Fővárosi Pedagógiai Intézet1 Gyógypedagógiai csoportja évek óta akkreditált képzési lehetőséget biztosít az integrált nevelést, oktatást vállaló pedagógusoknak, akik tanulási, viselkedési zavarral küzdő, látás-, hallás-, mozgássérült, illetve pervazív fejlődési zavarban szenvedő autista és autisztikus gyermekeket fogadnak. Továbbképzésünk leglátogatottabb tábora az óvónők köréből kerül ki. Az integrációban részt vevő óvodák csoportonként négy gyermeket fogadnak a fent említett sérülésspecifikumok területéről. A képzés gyakorlóhelyei az integrációt már több éve végző óvodák.
Az autizmus is külön képzési területként szerepel a palettán, bár itt a gyakorlat lehetősége nem egyszerű, többnyire videofelvételről történik. Ebben az esztendőben a legilletékesebb félnek, a szülőnek tettük lehetővé a személyes találkozást, beszélgetést. Köszönet a Fővárosi Pedagógiai Intézetnek és dr. Janza Károlynénak a lehetőségért, Vargáné Csigás Erzsébetnek a rendszeres tanfolyamvezetésért, az integrációt vállaló pedagógusoknak az áldozatos munkáért és Kocsis Alajosnak, aki szülőként vállalta a példaértékű beszámolót2.
Faragóné Bircsák Márta
közoktatási szakértő
gyógypedagógiai szaktanácsadó
1 Lásd (2008. szeptember 1-től): MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
2 Lásd: Szülőszemmel egy óvodásról
(Esőember, 2001. december, JUBILEUMI SZÁM – V. évfolyam 3. szám)