Az ergoterápia olyan speciális kezelés, ami pedagógiai, orvosi és pszichológiai módszerekből indul ki. A szó maga a görög ergein, csinálni, dolgozni, cselekedni igéből ered. Az ergoterápia abból az elvből indul ki, hogy a cselekvés az ember alapvető igénye, és a … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »pedagógia
Kisfiúnk, Márk, nyolcéves, és három éve deklaráltan Asperger-szindrómás.Találkozásunk a svájci oktatási és iskolarendszerrel még az iskolába indulás előtt kezdődött, az óvodában. Az óvónő hívta föl a figyelmünket arra, hogy Márk másképpen viselkedik, mint a többi gyerek: nem nagyon akar játszani … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Április 22-28-ig egyhetes programmal várta a “külvilágot” a székesfehérvári Táncsics Mihály Általános Iskola Nyitott Világ Autista Tagozata. Volt szülő-szakember találkozó és volt pszichoszínház. Hogy hogyan lett Székesfehérváron autista tagozat, és hogy ez mit jelentett az érintetteknek, arról az alábbi írások … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Budapesti tízosztályos általános iskola, valamennyi korcsoportban fogad autista gyermekeket 17 éves korig. Cím: Fejlesztő Nevelési-Oktatási Központ, 1164 Budapest, Szabadföld út 7. Tel: (1) 4000-503 Tel/fax: (1) 400-0348. Lehotkai Gyuláné gyógypedagógus így mutatja be az intézményt: Foglalkozunk enyhe és középsúlyos … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Az alábbi véleményt – amit némi rövidítéssel közlünk – dr. Szilágyiné dr. Erdős Erika, az AÉE alelnöke készítette az Autisták Érdekvédelmi Egyesülete nevében február 15. dátummal, a Fogyatékosügyi Tanács részére, a “képzési kötelezettségről és a pedagógiai szakszolgálatokról szóló 4/l994./VI.24./MKM számú … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »A Kurt Lewin Alapítvány két kutatója, Ligeti György és Fellegi Borbála a 2002/2003-as tanévben az egész országra kiterjedő vizsgálatot végzett “Hátrányos helyzetűek a közoktatásban” címmel. A kutatás célja az volt, hogy feltárják a közoktatásban tapasztalható, a hátrányos helyzetű tanulókat érintő … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Magyarországon intézményesen nem megoldott az autista gyermekek gondozása, hazánkban pedig egyedül a debreceni Kenézy Gyula Kórház Gyermekpszichiátriai osztályához integrálva működtetnek a képességeknek megfelelő egyéni tanulási programmal és fejlesztéssel az autistáknak iskolát. Hat gyógypedagógus, két pedagógus és pedagógiai asszisztensek közreműködésével 1993 … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Akinek már felnőtt autista gyereke van, vagy idős emberként is elég jó emlékezettel bír, az pontosan tudja, hogy húsz-harminc évvel ezelőtt az volt a gyakorlat, hogy a problémás gyerekeket az iskola “lepasszolta”. Az általános a kisegítőnek, a kisegítő a foglalkoztató … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Aki nem beszélő autista gyerekek oktatására adja a fejét, az készüljön fel arra, hogy itt a siker sosem olyan látványos, mint más osztályokban, ám a várható kis sikerhez is két-háromszor annyi energia kell, mint más, hasonló korúaknál. A Csillag csoportnál, … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Másfél évvel ezelőtt, 2006 szeptemberében gondolni sem mertem volna arra, hogy ilyen nyugalomban fognak telni mindennapjaink. Ekkor kezdtem az első osztályt értelmileg akadályozott gyerekekkel Debrecenben, a Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai és Módszertani Intézményben. Az osztályban heten voltunk (és vagyunk), közülük … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »