Mintegy három éve megkérdeztek: vállalnám-e egy autista kisfiú integrációs1 osztályba történő beiskolázását? Alapos megfontolást és intenzív képzést követően elhatároztam, hogy néhány ellentmondásos körülmény ellenére, vállalom a feladatot. Kapcsolatba léptem a szülőkkel, a gyermekkel és az ausztriai Autistenhilfe-vel2. … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »integráció
A Fővárosi Pedagógiai Intézet1 Gyógypedagógiai csoportja évek óta akkreditált képzési lehetőséget biztosít az integrált nevelést, oktatást vállaló pedagógusoknak, akik tanulási, viselkedési zavarral küzdő, látás-, hallás-, mozgássérült, illetve pervazív fejlődési zavarban szenvedő autista és autisztikus gyermekeket fogadnak. Továbbképzésünk leglátogatottabb tábora az … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Az alábbi, látleletnek is beillő dolgozatot Z. K: né kűldte Gálfi Anikó gyógypedagógusnak, aki az egyesület által szervezett és finanszírozott szülőtréningeket is vezeti. Z. K.-né engedélye alapján közöljük levelét, amelyből szándékosan hagytuk ki teljes nevét és a helységet, ahol lakik. … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Amikor meghallottam hogy az oktatási miniszter integrációs kormánybiztost nevezett ki, felsóhajtottam: végre. Korai volt az öröm: az integráció a romákra és a hátrányos helyzetűekre vonatkozik, noha a fogyatékosok az élet minden terűletén hátrányos helyzetűek. Velűk, pontosabban az ő integrácíójukkal a … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Emlékeztetőnek: előző számunkban ott hagytuk abba Csongor történetét – amelyet édesanyja jegyzett le -, hogy elérkezett a nyári szünet, mindenki föllélegzett, erőt gyűjtött, Csongor pedig eljárt a tanító néni által tartott kéthetenkénti korrepetálásra. Tavaly is szívesen ment, most is ott … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Elszántságra és türelemre van annak szüksége (vagy jobb számítógépre), aki meg akar ismerkedni az Oktatási Minisztérium honlapján (www.om.hu) a közoktatási törvény módosításaival. Sokadik lefagyás után sikerült elolvasnom, de mentenem, másolnom nem (pdf formátum). Mindez magánügy lenne, ha nem sok családot … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Az antidiszkriminációs program keretében 2278 különleges bánásmódot igénylő gyermek helyzetét vizsgálta Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a nyíregyházi főiskola neveléstudományi és szociálpedagógiai tanszéke a megyei ÁNTSZ segítségével. A megyében mássággal élő 0-14 éves gyermekek közűl 1479 értelmileg különböző mértékben akadályozott, 1562 hallásfogyatékos, … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Tizenegy gyerek jár az osztályba: ahányan vannak, annyiféle személyiséggel, bájjal, ügyességgel és egyidejűleg elesettséggel. Négy éve vagyunk együtt. Már ismerjük egymás rezdülését, örömét, bánatát. A szemvillanásomból tudják, mire gondolok, én pedig azt is megpróbálom kitalálni, amire gondolni sem mernek, de … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Helyzetünkből adódóan mi, autista gyermeket nevelő szülők, nagyon érzékenyek, sebezhetőek vagyunk, hiszen gyermekünk és a magunk igazáért nekünk kell harcolnunk. Egy-egy beszélgetés során nem mindegy, hogy megbántva visszahúzódunk, vagy úgy tudunk kommunikálni, hogy elérjük azt, amit szeretnénk. Dr. Marshall … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »Az integrációs kísérlet megvalósításához pályázatot nyújtottunk be. A kísérlet lényege, hogy az Autizmus Kutatócsoport Általános Iskolájához közeli többségi iskolában létrehozunk egy speciális csoportot autizmussal élő tanulóink számára (3 gyermek), és ebből a teremből visszük tanulóinkat a különböző órákra. Az … Folytatás
Olvassa el a teljes hírt »