
A pandémia és az iskolák bezárása sajnos sok értékes időt elvett Utazás az autizmus körül – Lehet-e autista gyerek a padtársam? elnevezésű animátor szolgáltatásunktól, amelynek keretében szemléletformáló osztályfőnöki órákat tartanak animátoraink a felső tagozatos és középiskolás diákoknak. Emiatt a rendszeressé vált animátor szupervíziók és találkozók is elmaradtak. Hosszú idő után most újra összegyűltek animátoraink.
Ez a találkozó azt a célt is szolgálta, hogy a régi és az újonnan kiképzett animátoraink megismerkedjenek és egy csapattá formálódjanak. Az AOSZ arra törekedett az új animátorok képzése során, hogy az ország 14 pontján működő AOSZ Info-Pont irodákhoz kapcsolódjon egy-egy képzett animátor, így országosan tudjunk szemléletformáló órákat tartani.
A találkozó interaktív játékkal kezdődött, amelyben minden egyes résztvevőnek meg kellett neveznie egy-egy tulajdonságát, amelyet jobb-bal kezébe helyezett és ehhez kellett kapcsolódnia egy másik személynek, legalább egy ugyanolyan tulajdonságával, míg végül egy teljes körré nem alakultunk. Megtudhattuk egymásról, hogy ki szeret olvasni, ki szeret kirándulni, ki szeret főzni és még sok más érdekes dolgot is. Jó érzés volt, ahogy a két végpont összeért és egy körré váltunk.
Továbbiakban az újonnan képzett animátorok felírták, hogy kinek milyen „félelme” van a terepen végzett animátor munkával kapcsolatban, majd ezekre a tapasztaltabb, régebbi animátorok megnyugtató válaszokat adtak, tapasztalatokat osztottak meg.
Délután az AOSZ munkatársai is bekapcsolódtak, az AOSZ Info-Pont irodák munkatársai megismerkedtek az animátorokkal, akikkel a jövőben közösen fognak dolgozni.
A találkozó végére csapattá kovácsolódtunk, spontán élménybeszámolókat hallhattunk, amelyek energiával és várakozással töltöttek fel mindannyiunkat, megalapozva a közös munkát.
A létszámbővítést az is indolkolta, hogy az iskoláktól újabb és újabb megkereséseket kapunk, egyre többen érdeklődnek animátor szolgáltatásunk iránt, amiről bővebben ITT tudtok olvasni.