MÉG KÖZELEBB A CSALÁDOKHOZ! – ÚJ AOSZ INFO-PONT IRODÁK ÉS “DATA” SZOLGÁLTATÁSI PONTOK VIDÉKEN

Az Autisták Országos Szövetsége az előző években AOSZ Info-Pont irodák létrehozásával törekedett az családok támogatásában kulcsszerepet betöltő segítő szolgáltatások körének bővítésére és kiterjesztésére, a jó gyakorlatok átadására, a területi egyenlőtlenségek ellensúlyozására, a helyi igények, szükségletek feltárására, valamint az egységes és széleskörű érdekvédelmi tevékenység megvalósítására.

A sikeres kezdeményezést újabb lépések követték.

 

Kedden (2018. október 9.) Mindszentpusztán nyílt meg az egyik új AOSZ Info-Pont iroda, a Mit tehetnék érted? Autista Otthon Alapítvány Kézművesházában. Nagy öröm volt számunkra, hogy sok autizmusban érintett érdeklődő jött el a megnyitóra!

AOSZ INFO-PONT IRODA – MINDSZENTPUSZTA
9098 Mindszentpuszta, Rákóczi u. 56.

További elérhetőségek és nyitva tartás IDE kattintva olvasható.

 

 

Ma (2018. október 11.) pedig Kecskeméten, az Autista Gyermekekért Egyesület irodájában nyílt meg AOSZ Info-Pont iroda. Itt is nagy érdeklődés övezte a megnyitót, a Kecskemét Online és a Hírös.hu is hírt adott róla.

AOSZ INFO-PONT IRODA – KECSKEMÉT
6000 Kecskemét, Dobó krt. 10.

További elérhetőségek és nyitva tartás IDE kattintva olvasható.

 

A fenti helyszíneken a korábbi tevékenység is folytatódik. Azzal, hogy AOSZ Info-Pont iroda nyílt, bővült a szolgáltatások köre, amit igénybe vehetnek az érdeklődők.

Az AOSZ Info-Pont irodák főbb tevékenységei:
• „DATA: Digitális autonómia-támogatás az autizmus spektrumon” projekttel kapcsolatban a felhasználók tájékoztatása, bevonása, segítése
• az applikáció használatával kapcsolatos segítségnyújtás
• InfoCentrum szolgáltatás nyújtása
• AOSZ kártya igénylés, ügyintézés
• Esőember folyóirat megrendelése, ügyintézés
• Hírlevélre történő feliratkozás ügyintézése
• Kiadványokhoz való hozzájutás
• Szakkönyvtár működtetése
• Mentorszülő szolgáltatás ajánlása
• Érintettek, családjaik, velük dolgozó szakemberek igényeinek, szükségleteinek feltárása
• Egyéb időszakos, alkalmi feladat, akció, kampány során adódó feladatok

Az egyes régiókban újonnan nyíló irodák csökkentik a vidéki családok fokozott kiszolgáltatottságát és segítséget nyújtanak a megbízható ismeretek megszerzésében, a szakszerű segítségek elérhetőségében, a szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférésben, emellett a legmodernebb digitális eszközökkel segítik az autista személyek beilleszkedését és kommunikációját. Bővebben itt tájékozódhatnak az AOSZ Info-Pont irodákkal kapcsolatban: https://aosz.hu/aoszinfopontok/, a DATA projekttel kapcsolatban: http://data.aosz.hu/

 

Jövő héten csütörtökön (2018. október 18.) 14.00 órai kezdettel Szombathelyen nyílik a harmadik AOSZ Info-Pont iroda a PontMás Vas Megyei Autista Gyermekekért Alapítvány közreműködésével.

AOSZ INFO-PONT IRODA – SZOMBATHELY
9700 Szombathely, Március 15. tér 5. (AGORA Művelődési és Sportház)

További elérhetőségek és nyitva tartás IDE kattintva olvasható.