Projekt kódszáma: EFOP-1.1.5-17-2017-00007
Projekt címe: DATA: Digitális autonómia-támogatás az autizmus spektrumon

 

 

Az Autisták Országos Szövetsége a helyi szükségletekre közvetlenül reagáló regionális központok, úgynevezett AOSZ Info-Pont irodák létrehozásával segíti az érintett családokat.

 

Az AOSZ Info-Pont irodák az Autisták Országos Szövetségének szolgáltatásait nyújtják az ország 9 pontján (Nagykanizsa, Székesfehérvár, Veszprém, Vésztő, Szeged, Salgótarján, Kecskemét, Szombathely, Mindszentpuszta) a helyi környezetbe ágyazottan. Komplex szolgáltatást nyújtanak a családok és a szolgáltatók számára a korszerű autizmus ismeretek megszerzésében, információ áramoltatásban, kapcsolatépítésben, helyi együttműködések elindításában. Tevékenységüket az Autisták Országos Szövetségének szakértői támogatásával egységesen, megbízhatóan és magas szakmai színvonalon végzik. Állandó nyitvatartási időben várják a munkatársak az autista személyeket, családtagjaikat, az őket támogató szakembereket, laikus érdeklődőket.

 

Az AOSZ Info-Pontok főbb szolgáltatásai:

  • „DATA: Digitális autonómia-támogatás az autizmus spektrumon” projekttel kapcsolatban a felhasználók tájékoztatása, bevonása, segítése http://data.aosz.hu/

  • Az applikáció használatával kapcsolatos segítségnyújtás

  • InfoCentrum szolgáltatás nyújtása: intézmény-, szolgáltatáskereső, valamint on-line jogi iránytű használatával információnyújtás az elérhető szolgáltatásokról, jogainak érvényesítéséhez, ügyintézéshez információ nyújtása

  • AOSZ kártya igénylés, ügyintézés

  • Esőember folyóirat megrendelése, ügyintézés

  • Hírlevélre történő feliratkozás ügyintézése

  • Kiadványokhoz való hozzájutás

  • Szakkönyvtár működtetése

  • Mentorszülő szolgáltatás ajánlása

  • Érintettek, családjaik, velük dolgozó szakemberek igényeinek, szükségleteinek feltárása

  • Egyéb időszakos, alkalmi feladat, akció, kampány során adódó feladatok

 

Az Autisták Országos Szövetsége az AOSZ Info-Pontok létrehozásával törekszik az családok támogatásában kulcsszerepet betöltő segítő szolgáltatások körének bővítésére és kiterjesztésére, a jó gyakorlatok átadására, a területi egyenlőtlenségek ellensúlyozására, a helyi igények, szükségletek feltárására, valamint az egységes és széleskörű érdekvédelmi tevékenység megvalósítására. 

Az egyes régiókban működő irodák csökkentik a vidéki családok fokozott kiszolgáltatottságát és segítséget nyújtanak a megbízható ismeretek megszerzésében, a szakszerű segítségek elérhetőségében, a szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférésben, emellett a legmodernebb digitális eszközökkel segítik az autista személyek beilleszkedését és kommunikációját.

 

 

Az AOSZ Info-Pont irodák elérhetőségei és nyitva tartása a kék szövegdobozra kattintva található meg, kiválasztva az adott város irodájának színes szövegdobozát.

 

2018. Felhívás és a nyertes jelentkezők
Az AOSZ Info-Pont és Szolgáltatási Pontok létrehozására szóló FELHÍVÁS és  részletei, ezen kívül a nyertes jelentkezők az alábbi weboldalon találhatóak.
2016. AOSZ Info-Pont pályázat és a nyertes pályázók
A pályázati felhívás és részletei, miként a nyertes pályázók névsora is itt olvasható.