AOSZ Kártya
E-mail cím | Felelős munkatárs |
aoszkartya@esoember.hu | Kovács Kincső |
Az AOSZ kártya az Autisták Országos Szövetsége által autizmusban érintett személyek számára kiállított kártya. Az AOSZ kártya segítségével igazolható az autizmus ténye, illetve a kártyán feltüntethető a vészhelyzet esetén értesítendő személy neve és elérhetősége. Az AOSZ kártyával a honlapon feltüntetett szolgáltatások, kedvezménnyel vehetők igénybe.
Ennek a kártyának az érvényessége NEM jár le. Ezzel a kártyával tudják igénybe venni a kedvezményeket, ezt a partnerek is tudják, és elfogadják!
AOSZ kártya két oldala
Az AOSZ kártya által biztosított kedvezmények mértéke és a kedvezményre jogosult személyek száma a partnerekkel kötött együttműködési megállapodásokban olvashatók, a lenti táblázatban.
Kártyát igényelni kétféleképpen lehet, személyesen és online módon.
1. Személyesen:
1053 Budapest Fejér Gy. u. 10., az alábbi időpontban:
- péntek 8:00-14:00
Előzetes időpont egyeztetése az aoszkartya@esoember.hu címen mindig szükséges!
Mi kell az AOSZ kártya igényléséhez?
- Ha Ön saját magának, vagy családtagjának AOSZ kártyát szeretne igényelni, akkor keresse elő a diagnózis tényét bizonyító orvosi szakvéleményt, amelyet be kell mutatnia.
- A leendő kártyabirtokos személynek hitelt érdemlően bizonyítania kell, hogy ő az érintett személy, ezt egy arcképes igazolvánnyal megteheti (személyi igazolvány, jogosítvány) Amennyiben az érintett kiskorú és még nem rendelkezik ilyen igazolvánnyal, úgy az Ő szülője/gondviselője részéről szükséges ezt bemutatni.
- Töltse le weboldalunkról a Papír alapú AOSZ kártya igénylőlapot (sötétkék gomb), töltse ki és vigye magával. Ha nincs módja nyomtatni, akkor az irodában is kitöltheti az igénylőlapot.
Az AOSZ kártyát a helyszínen elkészítjük és átadjuk.
2. Online módon:
- Ki kell tölteni az Online igénylőlapot (piros gomb – Online AOSZ kártya igénylő felület).
- Az igénylő kap egy automatikus rendszerüzenetet a weboldalon (nem e-mailt), amely jelzi, hogy igénylése beérkezett.
- A rendszer elküldi nekünk az igénylőlapot.
- Kolléganőnk küld egy visszaigazoló e-mailt, amelyben időpontot egyeztet a diagnózis bemutatására.
- Az igénylőnek vissza kell jeleznie, hogy az időpont megfelel-e számára.
- Ez után kap egy internetes linket, amelynek segítségével csatlakozni tud a videó chat felülethez, ahol bemutathatja a diagnózist igazoló dokumentumot (tartós beteg igazolás vagy szöveges diagnózis) Ehhez a lépéshez mindenképpen olyan készülék (telefon, laptop, tablet) szükséges, amelynek van kamerája.
- Miután bemutatta a diagnózist és a fényképes igazolványt, elkészítjük a kártyát és postai úton, ajánlott küldeményként elküldjük. A kártya megérkezése az igénylés napjától körülbelül 1 hét múlva várható, ez az igénylések megnövekedett száma és sok esetben a postai kézbesítés hosszától függ.
Amennyiben az Ön közelében van AOSZ Info-Pont iroda vagy tagszervezetünk, kinyomtathatja a Papír alapú AOSZ kártya igénylőlapot (sötétkék gomb), beviheti a diagnózist igazoló dokumentummal együtt:
- előre egyeztetett időpontban vigye be a diagnózis tényét igazoló orvosi dokumentumot és a kitöltött igénylőlapot,
- kollégánk az igénylőlapon igazolja az autizmus tényét,
- a kitöltött, aláírt és igazolással hitelesen ellátott igénylőlapot jutassa el az AOSZ irodájába postán (1053 Budapest, Fejér Gy. utca 10.) vagy e-mailben az aoszkartya@esoember.hu címre
- a beérkezést követően, az AOSZ kártyát ajánlott küldeményként postázzuk
Vidéki AOSZ Info-Pont irodák listáját ITT találja, tagszervezeteinek elérhetőségét pedig ITT tudja megtekinteni.