Az AOSZ kártya igénylésének menete
Kedves AOSZ kártya igénylők! A plasztikkártya nyomtató gép, amivel az AOSZ kártyák készülnek, meghibásodott. Az AOSZ kártyák kiadása és postázása ezért bizonytalan ideig szünetel.
Az új igényléseket továbbra is fogadjuk, kollégáink az adategyeztetéseket elvégzik, de a kártyák elkészítésére csak a hiba elhárítása után tudunk sort keríteni. Köszönjük türelmeteket és megértéseteket!
VÁLTOZÁS AZ AOSZ KÁRTYA ÁTVÉTELÉNEK MENETÉBEN!
A 2024.05.21. után beérkező igénylések esetében a budapesti lakosok már csak személyesen tudják átvenni az elkészült AOSZ kártyát az AOSZ központi irodájában. Kollégánk minden esetben értesítést küld a kártya elkészültéről és az átvétel időpontjáról e-mailben.
Időpontegyeztetés nélkül nem érdemes felkeresni az AOSZ irodát! A kártya elkészítését azonnal jelezni fogjuk, utána nyílik meg az átvételi lehetőség!
Mi szükséges az AOSZ kártya igényléséhez?
- Az autizmus diagnózis tényét bizonyító, eredeti orvosi szakvélemény bemutatása
- A leendő kártyabirtokos személyének igazolása (személyazonosításra alkalmas fényképes igazolvány)
- Az igénylő (szülő, gondviselő) személyének igazolása (személyazonosításra alkalmas fényképes igazolvány)
- Személyes igénylésnél kitöltött AOSZ kártya igénylőlap (sötétkék gomb)
- Online igénylésnél az online űrlap kitöltése (piros gomb)
Hogyan lehet AOSZ kártyát igényelni?
FONTOS INFORMÁCIÓ! Az igénylési módok közül válaszd ki azt az egyet, amelyik a leginkább megfelelő számodra! Ha egyszerre több különböző felületen is beérkezik az igénylés, az többszörösen jelenik meg, többszörösen terheli kollégáinkat, lelassítja az ügyintézést!
1. Az AOSZ weboldalán online
- Töltsd ki az online igénylőlapot (piros gomb).
- Kapsz egy rendszerüzenetet a weboldalon arról, hogy igénylésed beérkezett.
- Küldünk egy visszaigazoló e-mailt, amiben időpontot ajánlunk neked a dokumentumok bemutatásához.
- Kérjük, mielőbb jelezz vissza, hogy az időpont megfelel-e számodra.
- A visszajelzés után kapsz egy linket (Google Meet), ahol csatlakozni tudsz a videó chat felülethez. Itt tudod bemutatni a diagnózist és a személyazonosságot igazoló dokumentumokat. Ehhez a lépéshez mindenképpen olyan készülék (telefon, laptop, tablet) szükséges, amelynek van kamerája.
- Ezután elkészítjük a kártyát.
Budapesti igénylőknek szóló információk:
- A 2024.05.21. után beérkező igénylések esetében a budapesti lakosok már csak személyesen tudják átvenni az elkészült AOSZ kártyát az AOSZ központi irodájában.
- Kollégánk e-mailben ajánl időpontot az átvételhez. Kérjük, mielőbb jelezz vissza emailben, hogy az időpont megfelel-e számodra.
- Időpontegyeztetés nélkül nem érdemes felkeresni az AOSZ irodát! A kártya elkészítését azonnal jelezni fogjuk, utána nyílik meg az átvételi lehetőség!
- Az elkészült kártya átvételekor a személyazonosságot minden esetben kérjük igazolni.
Nem budapesti igénylőknek szóló információ:
- A nem budapesti igénylőknek 3 héten belül, ajánlott küldeményként elpostázzuk. (A kézhezvételt az igénylések megnövekedett száma és a postai kézbesítés időtartama befolyásolhatja.)
2. A budapesti központi irodában személyesen
- Előre egyeztetett időpontban vidd be a diagnózis tényét igazoló orvosi dokumentumot és a kitöltött igénylőlapot. (1053 Budapest, Fejér György utca 10.)
- Időpontot az aoszkartya@esoember.hu címen lehet kérni.
- Kérjük, az emailben jelezd, ha nem tudod kinyomtatva és előre kitöltve magaddal vinni az igénylőlapot (igénylőlap letöltése: sötétkék gomb az oldal alján).
- A kártyát az igényléskor azonnal elkészítjük.
3. Az AOSZ Info-Pont irodákban vagy tagszervezeteinknél személyesen
(Átmenetileg az AOSZ Info-Pont irodákban nincs lehetőség személyes ügyfélfogadásra)
- Előre egyeztetett időpontban vidd be a diagnózis tényét igazoló orvosi dokumentumot és a kitöltött igénylőlapot.
- Kollégánk vagy a tagszervezeti vezető az igénylőlapon igazolja az autizmus tényét.
- A kitöltött, aláírt és igazolással hitelesen ellátott igénylőlapot postázd az AOSZ központi címére (1053 Budapest, Fejér Gy. utca 10.) vagy e-mailben az aoszkartya@esoember.hu címre.
- A beérkezést követően az AOSZ kártyát elkészítjük.
Budapesti igénylőknek szóló információk:
- A 2024.05.21. után beérkező igénylések esetében a budapesti lakosok már csak személyesen tudják átvenni az elkészült AOSZ kártyát az AOSZ központi irodájában.
- Kollégánk e-mailben ajánl időpontot az átvételhez. Kérjük, mielőbb jelezz vissza emailben, hogy az időpont megfelel-e számodra.
- Időpontegyeztetés nélkül nem érdemes felkeresni az AOSZ irodát! A kártya elkészítését azonnal jelezni fogjuk, utána nyílik meg az átvételi lehetőség!
- Az elkészült kártya átvételekor a személyazonosságot minden esetben kérjük igazolni.
Nem budapesti igénylőknek szóló információ:
- A nem budapesti igénylőknek 3 héten belül, ajánlott küldeményként elpostázzuk. (A kézhezvételt az igénylések megnövekedett száma és a postai kézbesítés időtartama befolyásolhatja.)