- Én-könyv, napló készítése
A képzés célja két olyan eszköznek a bemutatása, amely hatékonyan hozzájárul az autizmussal élő emberek szociális-kommunikációs készségeinek előmozdításához, elsősorban önmagukról való tudásuk, reális énképük megszilárdításához (Én-könyv) és a saját élményeik megosztásához (Napló). (tovább..)
Időpont: 2019. február 22.
Jelentkezési határidő: 2019. február 15.
- Kihívást jelentő viselkedések befolyásolása
Egy kihívást jelentő, nem elfogadhatónak tekintendő viselkedés jelenléte jelentősen megnehezíti az autizmussal élő gyermek vagy felnőtt, valamint a környezetében élők mindennapjait. Ezek a viselkedések általában erősen zavaróak, sok esetben kifejezetten veszélyeztetőek, és nagyon nehezen küszöbölhetők ki. Gyakran jellemző rájuk az is, hogy huzamosabb ideje szinte menetrendszerűen megjelennek, és az addig bevált, vagy újabb és újabb stratégiákkal sem igazán lehet rajtuk változtatni. (tovább..)
Időpont: 2019. március 01.
Jelentkezési határidő: 2019. február 22.
- Nem, vagy alig beszélő gyermekek és felnőttek kommunikációjának fejlesztése
A képzés célja, hogy bepillantást engedjen a nem beszélő, vagy a beszédet keveset, szűkkörűen használó, autizmussal élő gyermekek és felnőttek kommunikációjának egyéni megismerésének lehetőségeibe és a támogatásában használt széles eszköz-és módszertárba, a tanítás fő fókuszaiba, alapszabályaiba, menetébe. (tovább..)
Időpont: 2019. március 08.
Jelentkezési határidő: 2019. március 01.
- Struktúra és vizuális segítség a mindennapokban
A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék azokat a gyakorlati szempontokat, melyek alapján egyénre szabottan megoldást találhatnak például az alábbi problémákra: A gyermek, felnőtt rendkívül ragaszkodik az azonossághoz, a mindennapokban például nagyon nehéz elindulni és megérkezni, vagy új dolgokat kipróbálni. Nehézséget okoz a tevékenységváltás, a várakozás. (tovább..)
Időpont: 2019. március 29.
Jelentkezési határidő: 2019. március 22.
- Motiválhatóság és jutalmazás
Gyakran felmerül a kérdés szülőkben, pedagógusokban, hogy egy autizmussal élő gyermeket/felnőttet kell-e jutalmazni? Időnként ennél erősebb kijelentésekkel is találkozunk: „Nem jutalmazom, mert az kivételezés a többiekkel szemben.” vagy „Nem jutalmazom, mert ne a jutalomért csináljon meg/tanuljon meg valamit.” Miért hallunk ilyen dilemmákat, kijelentéseket? Mi a baj az autizmus-jutalom „párossal”? Egynapos tréningünkön többek között ezekre keressük a választ. (tovább..)
Időpont: 2019. április 05.
Jelentkezési határidő: 2019. március 29.
- Autizmus felnőttkorban – fókuszban a mindennapi élet
Gyakorlat-centrikus képzésünk áttekinti az autizmus spektrumzavar felnőttkori jellemzőit, az autizmus-specifikus módszertan alkalmazásának lehetőségeit különféle élethelyzetekben és képességeknél. A képzés során több felnőtt esetén keresztül mutatjuk be azokat a gyakorlati módszereket és egyedi eszközöket, melyek az önállóság, társas viselkedés, kommunikáció területén hatékonynak bizonyulnak és javíthatják a családok életminőségét. (tovább..)
Időpont: 2019. április 26.
Jelentkezési határidő: 2019. április 19.
- Autizmussal élő gyermekek és fiatalok intézmények közti átmenetének támogatása
A kutatások szerint autizmusban a felnőttkori sikeresség, önállóság szempontjából döntő szerepe van az egyes életszakaszok közti zökkenőmentes átmenetnek. Akár még egyetemi végzettség mellett is előfordulhat, hogy a fiatal önállóan nem képes megteremteni életének felnőttkori kereteit (munka, lakhatás, kikapcsolódás, emberi kapcsolatok területein). (tovább..)
Időpont: 2019. május 03.
Jelentkezési határidő: 2019. április 26.
- Autizmussal élő gyermek, tanuló a többségi intézményekben
A hazai köznevelésben dinamikusan nő az autizmus spektrum zavarban érintett, jó képességű gyerekek száma, akik többségi intézményekben, óvodákban, általános iskolákban töltik mindennapjaikat. A szülők és a szakemberek számos gyakorlati problémával szembesülhetnek, például: Mit várhatunk el? Hogyan értékeljünk? Milyen feladatok lesznek motiválóak, érthetőek a gyermek számára? A kurzus a gyakorlatban jól alkalmazható segítséget nyújt. (tovább..)
Időpont: 2019. május 24.
Jelentkezési határidő: 2019. május 27.
- Nehézségek az étkezéssel kapcsolatban
A képzés célja, hogy az autizmus természetét figyelembe véve megfelelő szemléletet adjon az autizmussal élő személyek étkezési zavarainak értelmezéséhez. A képzés nagy hangsúlyt fektet az étkezési zavarok okainak felderítésére, illetve a hatékonyan alkalmazható autizmus specifikus beavatkozási technikákra. (tovább..)
Időpont: 2019. május 31.
Jelentkezési határidő: 2019. május 24.