Az Autizmus Alapítvány meghirdette a 2018.tavaszi képzéseit:
30 órás akkreditált képzések:
I. Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai
Időpont: 2018. március 19-23
A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, vagy arra készülő, elsősorban valamilyen pedagógiai végzettséggel rendelkező kollégáknak tervezték, akik eddig hasonló speciális alapképzést nem kaptak.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
II. Autizmussal élő gyermekek és tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának alapjai
Időpont: 2018. április 16-20
A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak tervezték. A képzés – az alapozó tanfolyamhoz hasonló elméleti háttéren túl – főként az integráltan nevelődő gyermekekre koncentrál.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
III. Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése
Időpont: 2018. május 14-18
A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak tervezték, akik már vettek részt speciális alapképzésen. Az alapozó vagy az inkluzív tanfolyam elvégzése után javasolt a részvétel.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
Egynapos tréningek:
I. Struktúra és vizuális segítség a mindennapokban
Időpont: 2018. február 2.
A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék azokat a gyakorlati szempontokat, melyek alapján egyénre szabottan megoldást találhatnak például az alábbi problémákra: A gyermek, felnőtt rendkívül ragaszkodik az azonossághoz, a mindennapokban például nagyon nehéz elindulni és megérkezni, vagy új dolgokat kipróbálni. Nehézséget okoz a tevékenységváltás, a várakozás.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
II. Nehézségek az étkezéssel kapcsolatban
Időpont: 2018. február 23.
A képzés célja, hogy az autizmus természetét figyelembe véve megfelelő szemléletet adjon az autizmussal élő személyek étkezési zavarainak értelmezéséhez. A képzés nagy hangsúlyt fektet az étkezési zavarok okainak felderítésére, illetve a hatékonyan alkalmazható autizmus specifikus beavatkozási technikákra.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
III. Nem, vagy alig beszélő gyermekek és felnőttek kommunikációjának fejlesztése
Időpont: 2018. március 2.
A képzés célja, hogy bepillantást engedjen a nem beszélő, vagy a beszédet keveset, szűkkörűen használó, autizmussal élő gyermekek és felnőttek kommunikációjának egyéni megismerésének lehetőségeibe és a támogatásában használt széles eszköz-és módszertárba, a tanítás fő fókuszaiba, alapszabályaiba, menetébe
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
IV. Autizmussal élő gyermek, tanuló a többségi intézményekben
Időpont: 2018. március 9.
A hazai köznevelésben dinamikusan nő az autizmus spektrum zavarban érintett, jó képességű gyerekek száma, akik többségi intézményekben, óvodákban, általános iskolákban töltik mindennapjaikat. Ajánlják a képzést szülők és többségi intézményben dolgozó (gyógy)pedagógusok és érdeklődők számára.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
V. Én-könyv, napló készítése
Időpont: 2018. április 6.
A képzés célja két olyan eszköznek a bemutatása, amely hatékonyan hozzájárul az autizmussal élő emberek szociális-kommunikációs készségeinek előmozdításához, elsősorban önmagukról való tudásuk, reális énképük megszilárdításához (Én-könyv) és a saját élményeik megosztásához (Napló).
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
VI. Autizmus felnőttkorban – fókuszban a mindennapi élet
Időpont: 2018. április 13.
Gyakorlat-centrikus képzésünk áttekinti az autizmus spektrumzavar felnőttkori jellemzőit, az autizmus-specifikus módszertan alkalmazásának lehetőségeit különféle élethelyzetekben és képességeknél.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
VII.Kihívást jelentő viselkedések befolyásolása
Időpont: 2018. április 27.
A tréning célja sorvezetőt adni a kihívást jelentő viselkedések befolyásolásának menetértől. Egynapos programunkat pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, a szakmában dolgozó egyéb szakembereknek, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt ajánlják.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.
VIII. Motiválhatóság és jutalmazás
Időpont: 2018. május 4.
„Nem jutalmazom, mert az kivételezés a többiekkel szemben.” vagy „Nem jutalmazom, mert ne a jutalomért csináljon meg/tanuljon meg valamit.”Miért hallunk ilyen dilemmákat, kijelentéseket? Mi a baj az autizmus-jutalom „párossal”?Egynapos tréningükön többek között ezekre keresik a választ, melyet pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, a szakmában dolgozó egyéb szakembereknek, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt ajánlják.
Bővebben ide kattintva tájékozódhat.