Az InfoCentrum szolgáltatás keretében összesen 867 megkeresés érkezett az AOSZ-hoz 2017-ben. A megkeresések zöme a Budapesten működő központi irodába érkezik: 2017-ben itt összesen 690 megkeresést regisztráltunk, ezen belül 494 e-mailben érkezett, 196 pedig telefonos vagy személyes megkereséssel indult.
Az InfoCentrum szolgáltatásban azonban fokozatosan egyre nagyobb szerep jutott az országszerte hat vidéki városban működő AOSZ Info-Pont irodáknak. Összesen 177 esetben fordultak közvetlenül hozzájuk tanácsért, segítségért, információért, de Szövetségünk minden olyan egyéni megkeresést továbbít a vidéki AOSZ Info-Pont irodák felé, ahol kulcskérdés a helyi információ nyújtása, vagy a helyi kapcsolatrendszer, illetve a személyes támogatás.
Az összesen 867 megkeresésen belül 188 volt azon ügyek száma, ahol jogi segítségnyújtásra is szükség volt az előrelépéshez, a megoldáshoz.
Az InfoCentrum megkereséseinek tematikai összetételét az alábbi ábra szemlélteti.
Az InfoCentrum szolgáltatásban nyújtott információ átadása érdekében két on-line felületet fejlesztett és működtet az AOSZ. Az egyik kereső felület intézmények és szolgáltatások keresésére szolgál, a másik felület a jogi szempontú ügyintézést segíti:
Intézmény és szolgáltatás kereső
On-line jogi iránytű
Várjuk továbbra is a megkereséseket: infocentrum@esoember.hu