Az AOSZ Info-Pont irodák munkatársai folyamatos felkészítést kapnak arra, hogy rendkívül sokrétű munkájukat a lehető legmagasabb színvonalon tudják végezni. A jogi és érdekvédelmi tréningek mellett nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy támogató munkájukat a segítő szakma ismereteinek megszerzésével tudják nyújtani autizmusban érintett társaink, a családok, a szakemberek és a szolgáltatók számára.
November első napjaiban Szabóné dr. Kállai Klára klinikai szakpszichológus és Csepregi András gyógypedagógus, pedagógiai szakpszichológus tartott kétnapos szupervíziót, felkészítést, ahol a segítő szakmai kompetencia növelése, az érdekvédelmi technikák, a hatékonyság és az együttműködés mellett a kommunikáció fejlesztésén volt a hangsúly.
Hogyan és miben kell másképpen kommunikálni a hozzánk forduló autizmusban érintett ügyfelekkel? Átbeszéltük és gyakoroltuk azokat a kommunikációs stratégiákat, amik megkönnyíthetik az autista emberek számára a kommunikációt.
Szituációs gyakorlatok segítettek megérteni a másik ember nézőpontját, motivációit. Ezeknek a gyakorlatoknak a segítségével elmélyítettük az egyes kommunikációs helyzetekben alkalmazható technikákat. A gyakorlatok nem csak a segítő helyzetek minél magasabb színvonalú kezelésében, hanem az érdekvédelmi tevékenység során előforduló tárgyalási helyzetek, érdekvédelmi technikák elsajátításában is komoly segítséget jelentenek. A tréningvezetők rávilágítottak arra is, hogy egy értő, együttérző támogatás akkor is segíthet, ha a problémát nem tudjuk megoldani: a megértő figyelemnek önmagában is feszültségcsökkentő szerepe van egy beszélgetésben.
A két nap összegzésében azonosítottuk meglévő erősségeinket, a beavatkozás és a támogatás lehetséges stratégiáit, szerepünk határait a különböző szituációkban és kipróbáltuk az asszertív kommunikációs módszer előnyeit.