Az Autisták Országos Szövetsége (továbbiakban: AOSZ) felhívása tagszervezetei részére

Az AOSZ a már működő 11 irodája mellett újabb 5 vidéki városban tervezi AOSZ Info-Pont iroda létrehozását.

Az Autisták Országos Szövetsége az elmúlt években arra törekedett, hogy tagszervezeteit folyamatosan bevonja, fejlessze, közösséget építsen, hogy velük együttműködve a tagság, az autista emberek és családjaik széles körében feltárt hiányokra, szükségletekre reagálva alakítsa ki érdekvédelmi tevékenységét, és nyújtsa szolgáltatásait. A DATA támogató rendszer fenntartása és AOSZ ElsőSegély szolgáltatás nyújtása, és az Országos Autizmus Stratégia célkitűzéseinek elérése érdekében a jelenleg működő AOSZ Info-Pont irodák körét a földrajzi lefedettségre törekedve és a segítő szolgáltatások komplexebbé, intenzívebbé tételével kívánja bővíteni.

A felhívás célja: AOSZ Info-Pont Iroda hálózat bővítésének keretében 5 új vidéki iroda létrehozása, hosszútávon fenntartható működtetése a mellékelt kézikönyvben foglaltaknak megfelelően. A 5 új irodát Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Komárom-Esztergom, Jász-Nagykun-Szolnok, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyékben tervezzük létrehozni.

Jelentkezők köre: Az AOSZ egyesületi (GFO 529), vagy alapítványi (GFO 569) formában működő tagszervezetei, a fent említett megyékben található székhellyel, működési területtel.

Feltétel:

  • a pályázó tagszervezet rendezett tagsági jogviszonnyal rendelkezik. (A rendezett tagsági jogviszony azt jelenti, hogy az AOSZ tagszervezete rendszeresen fizet tagsági díjat és a 2024. évi tagdíját befizette.) 
  • legalább 2 éve működnek (a szervezet 2023. 01. 01. előtt került bírósági bejegyzésre)
  • a pályázó szervezet által javaslat az AOSZ Info-Pont iroda munkatárs személyére.

Előnyt jelent:

  • közhasznúság,
  • az AOSZ vidéki hálózatában való aktív részt vállaló szervezet
  • jelen felhívásban az AOSZ Info-Pont irodák Kézikönyvében foglalt kritériumoknak megfelelő irodahelyiség biztosítása nem feltétel, de előnyt jelent
  • az AOSZ-szal szorosan együttműködik, részt vesz a döntéshozó szerv (közgyűlés) ülésein és tagszervezeti találkozókon 
  • autizmus szakmai kapcsolatokkal rendelkezik,
  • környezetében elérhető AOSZ animátor, akivel együttműködik,
  • az ellátórendszerrel és a közszolgáltatásokkal élő kapcsolatokat ápol,
  • lakóhelyén és környezetében érdekvédelmi munkát végez.

Jelentkezés módja: 

a jelentkező szervezet és tevékenységének részletes bemutatása maximum 5 oldalban, mely az alábbiakra tér ki:

  1. alapító okiratban, vagy alapszabályban megfogalmazott célok, feladatok
  2. szervezeti felépítés, a szervezetben feladatot vállaló személyek (tagok, alkalmazottak, önkéntesek) és az általuk végzett feladatok bemutatása 
  3. elmúlt két évben végzett tevékenységek rövid, lényegre törő bemutatása (célja, időtartama, miből valósította meg, kikkel valósította meg)
  4. elmúlt két év pályázati aktivitásának felsorolása (pl. milyen pályázat, mekkora összeg, kikkel dolgozott együtt, milyen eredménnyel zárul, sikeresen lezárásra került-e)
  5. mutassa be kapcsolatrendszerét felsorolásszerűen (hány családdal áll kapcsolatban, milyen szakmai és érdekvédelmi kapcsolatai vannak)
  6. mutassa be kommunikációs tevékenységét (hogyan tart kapcsolatot a képviselt célcsoporttal, az együttműködő partnerekkel, milyen médiakapcsolatai vannak)
  7. végzett-e helyi szinten lobbi tevékenységet valamilyen konkrét cél eléréséért, volt-e eredménye
  8. a javasolt AOSZ Info-Pont iroda munkatárs bemutatása

A jelentkezéshez csatolandó dokumentumok:

  • Maximum 5 oldalas jelentkezés, mely kitér a fent felsorolt szempontokra. A jelentkezést lepecsételve, a törvényszéknél bejegyzett képviselő által cégszerűen aláírva e-mailben a titkarsag@esoember.hu e-mail címre és 1 eredeti példányban kell postán megküldeni az AOSZ központi címére: 1053 Budapest, Fejér György utca 10.
  • Köztartozásmentesség igazolása a szervezet képviselője által hitelesített (kék tollal aláírt és bélyegzővel ellátott) módon. Amennyiben a szervezet szerepel a Köztartozásmentes Adózói Adatbázisban (KOMA), akkor az helyettesíti a nemleges adóigazolást. Kérjük ezt a pályázati adatlapon jelezni.
  • A javasolt AOSZ Info-Pont iroda munkatárs önéletrajza.

A jelentkezés beérkezésének helye és ideje:

  • A teljes jelentkezési dokumentáció beérkezése e-mailben az titkarsag@esoember.hu e-mail címre 2025. január 27. 8.00 óráig, és
  • A teljes, lefűzött jelentkezési dokumentáció 1 példányban történő postára adási határideje (a postai bélyegző dátuma szerint): 2025. január 27.

Cím: Autisták Országos Szövetsége
1053 Budapest, Fejér György utca 10.
A borítékra kérjük, hogy írják rá:
„AOSZ Info-Pont szolgáltatásra történő jelentkezés”

A beérkezést követően az AOSZ minden beérkezett jelentkezésről minden esetben írásbeli visszajelzést küld.

Ha a felhívással kapcsolatban kérdése, bizonytalansága merülne fel, kérjük, keresse Hanákné Szabó Tünde irodavezető munkatársat az alábbi elérhetőségeken: irodavezeto@esoember.hu, vagy +36 20 575 1919 telefonszámon.

A jelentkezések elbírálása:

A jelentkezőket személyes konzultációra invitáljuk a budapesti irodánkba. A kiválasztott együttműködő szervezetekről az AOSZ elnöksége határozat formájában hoz döntést, melyről a jelentkezőket 2025. február 07-ig írásban értesíti, valamint honlapján közzéteszi a kiválasztásról szóló döntést.

Az AOSZ elnöksége az alábbi szempontokat értékeli: (formai rész, szakmai rész)

Értékelési szempontAdható maximális pontszámMinimális elvárás
1.A jelentkezés a formai követelményeknek megfeleltIgen – Nem
Az alábbi pályázati dokumentációt a jelentkező szervezet összefűzött 1 eredeti példányban postai bélyegző dátuma szerint 2025. január 27-ig postára adta:A kitöltött érvényes adatlapot, a jelentkező szervezet 5 oldalas bemutatkozását, cégszerűen aláírva.Érvényes AOSZ tagság (2024. évi tagdíj befizetésre került).A szervezet 2023.01. 01. előtt került törvényszéki bejegyzésre.Köztartozásmentesség igazolása a szervezet képviselője által hitelesített (kék tollal aláírt és bélyegzővel ellátott) módon benyújtásra került vagy szerepel a Köztartozásmentes Adózói Adatbázisban (KOMA).A javasolt AOSZ Info-Pont iroda munkatársának önéletrajza.A dokumentáció határidőben érkezett.
2.A jelentkező szervezetre vonatkozó kiválasztási szempontok a benyújtott szakmai program alapján106
2.1.Jelentkező rendelkezik a felhívás céljainak eléréséhez szükséges szakmai tapasztalatokkal.rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal és az részletesen és megalapozottan bemutatásra került: 5 pontrészben rendelkezik a szükséges szakmai tapasztalatokkal/részben került bemutatásra: 3 pontnem került bemutatásra/nem megalapozott: 0 pont53
2.2.A jelentkező szervezet felépítése, kapcsolatrendszere, helyi beágyazottsága, tervei alapján alkalmas a felhívás céljainak elérésére és hosszú távú fenntartására.részletes és megalapozott bemutatás: 5 pontcsak részben került bemutatásra: 3 pontnem került bemutatásra/nem megalapozott: 0 pont53
3.A jelentkezés szakmai tartalmának vizsgálata a benyújtott szakmai program alapján2511
3.1.A felhívás céljainak eléréséhez szükséges tevékenységek és motiváció részletesen bemutatásra kerültek.részletes bemutatás és motiváció: 5 pontelnagyolt bemutatás és motiváció: 3 pontnem került bemutatásra: 0 pont53
3.2.A felhívás céljainak eléréséhez szükséges infrastruktúra bemutatásra került. részletes bemutatás és motiváció: 5 pontelnagyolt bemutatás és motiváció: 3 pontnem került bemutatásra: 0 pont53
3.3.A felhívás céljainak eléréséhez szükséges humán-erőforrás bemutatásra került.részletes bemutatás és motiváció: 15 pontelnagyolt bemutatás és motiváció: 5 pontnem került bemutatásra: 0 pont155
4.Előnyt jelentő szempontok155
4.1.Hálózati együttműködésben való részvételi aktivitás.Hálózati együttműködésben való részvétel gyakori: 10 pontHálózati együttműködésben való részvétel eseti: 5 pontHálózati együttműködésben nem aktív: 0 pont105
4.2.Közhasznúság 5 pont50
Összesen:5022

Szerződéskötés: A nyertes pályázókkal az Autisták Országos Szövetsége vállalkozási szerződést köt. A nyertes pályázók által javasolt és az AOSZ által kiválasztott személyekkel az AOSZ munkaszerződést köt napi 4 órás részmunkaidőben történő foglalkoztatásra. Az AOSZ a vidéki AOSZ Info-Pont irodák működését szabályozó kézikönyvszerű működésének biztosításához:

  • költségeit 35 000 Ft/hó vállalkozó díj kifizetésével és
  • az AOSZ 1 fő, napi 4 órában AOSZ Info-Pont és HelpDesk munkatárs vidéki kihelyezett helyszínen megvalósuló foglalkoztatásával támogatja. A munkatárs kiválasztására a jelentkező szervezet tesz javaslatot az AOSZ Info-Pont irodai munkatársra (1. számú melléklet) és a HelpDesk munkatársra vonatkozó kritériumok alapján (2. számú melléklet), önéletrajz benyújtásával. 

Az AOSZ a kiválasztott szervezettel hosszú távú együttműködésben gondolkodik. A vállalkozási szerződés mindkét fél által történő aláírására 8 munkanapon belül kerül sor.

A felhívás mellékletei:

1. számú melléklet: Adatlap

2. számú melléklet: A munkatársra vonatkozó kritériumok

3. számú melléklet: AOSZ Info-Pont Kézikönyv és mellékletei

Várjuk érdeklődését, jelentkezését!