Az Autisták Országos Szövetsége a helyi szükségletekre közvetlenül reagáló regionális központok, úgynevezett AOSZ Info-Pont irodák létrehozásával segíti az érintett családokat.

Az AOSZ Info-Pont irodák az Autisták Országos Szövetségének szolgáltatásait nyújtják az ország 13 pontján (Nagykanizsa, Székesfehérvár, Veszprém, Vésztő, Szeged, Salgótarján, Kecskemét, Szombathely, Mindszentpuszta, Debrecen, Pécsett, Siófokon és Szekszárdon) a helyi környezetbe ágyazottan. Komplex szolgáltatást nyújtanak a családok és a szolgáltatók számára a korszerű autizmus ismeretek megszerzésében, információ áramoltatásban, kapcsolatépítésben, helyi együttműködések elindításában. Tevékenységüket az Autisták Országos Szövetségének szakértői támogatásával egységesen, megbízhatóan és magas szakmai színvonalon végzik. Állandó nyitvatartási időben várják a munkatársak az autista személyeket, családtagjaikat, az őket támogató szakembereket, laikus érdeklődőket.

Az AOSZ Info-Pontok főbb szolgáltatásai:

  • InfoCentrum szolgáltatás: tájékoztatás az elérhető szolgáltatásokról, jogainak érvényesítéséhez, ügyintézéshez információ nyújtása
  • AOSZ kártya igénylés, ügyintézés
  • Esőember folyóirat megrendelése, ügyintézés
  • Hírlevélre történő feliratkozás ügyintézése
  • Kiadványokhoz való hozzájutás
  • Szakkönyvtár működtetése
  • Mentorszülő szolgáltatás ajánlása
  • A DATA rendszer használatával kapcsolatos segítségnyújtás, helpdesk szolgáltatás a felhasználók tájékoztatása, bevonása, segítése. Az érintettek tájékoztatása, igényeik, javaslataik összegyűjtése. A helpdesk munkatársak, technikai segítséget nyújtanak a mobil applikáció használatában.
  • Érintettek, családjaik, velük dolgozó szakemberek igényeinek, szükségleteinek feltárása
  • Egyéb időszakos, alkalmi feladat, akció, kampány során adódó feladatok

Az Autisták Országos Szövetsége az AOSZ Info-Pontok létrehozásával törekszik az családok támogatásában kulcsszerepet betöltő segítő szolgáltatások körének bővítésére és kiterjesztésére, a jó gyakorlatok átadására, a területi egyenlőtlenségek ellensúlyozására, a helyi igények, szükségletek feltárására, valamint az egységes és széleskörű érdekvédelmi tevékenység megvalósítására.

Az egyes régiókban működő irodák csökkentik a vidéki családok fokozott kiszolgáltatottságát és segítséget nyújtanak a megbízható ismeretek megszerzésében, a szakszerű segítségek elérhetőségében, a szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférésben, emellett a legmodernebb digitális eszközökkel segítik az autista személyek beilleszkedését és kommunikációját.

Az AOSZ Info-Pont irodák jelenleg online, e-mailben és telefonon érhetőek el, személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség.
Infopontok:

Az AOSZ Info-Pont irodák elérhetőségei a szövegdobozokra kattintva megtalálhatók.