Mi is az a Kiehl’s?
A Kiehl’s patikaként kezdte működését New Yorkban 166 éve. 150 évig egyetlen üzlettel, családi vállalkozásként kezdték, mely a helyi manhattani közösség részeként működött és működik a mai napig. Magyarországon 2015 decembere óta vannak jelen: jelenleg 2 üzletük van, az egyik a Westendben a másik az Allee-ban található. A márka már a 80-as évek óta támogat különböző ügyeket, melyek a gyermekek segítésére, az AIDS elleni harcra, vagy a környezetvédelem területére összpontosulnak.
Az évek során több globális/lokális szervezettel működtek együtt, hogy az adott ügy nagyobb láthatóságot kapjon és hogy minél több emberhez eljusson az üzenet. Az erkölcsi támogatáson kívül limitált kiadású termékek és az üzletekben elhelyezett kampányüzenetek segítségével anyagi forrásokkal is hozzájárultak a szervezetek tevékenységéhez.
Mi az idei kampány lényege?
Szeptember-októberben egy új globális kampányt szerveznek, melynek célja, hogy felhívják a figyelmet az autizmussal élőkre, elsősorban a gyerekekre. A kampány arca Matthew McConaughey, aki saját alapítványával (Just Keep Livin) is támogatja az autizmussal élő gyermekeket. Ő tervezte az eseményhez kapcsolódó limitált kiadású termék csomagolását is, a Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream-et, mint a kampány jelképét. McConaughey vibráló dizájnjában a színek, geometrikus formák, úgy mint az egymásba illő puzzle darabok keverednek – megjelenítve az Autism Speaks ikonikus kék puzzle darabkát megidéző logóját. A kampánystáb készített egy videót, amivel szeretnék felhívni a figyelmet és népszerűsíteni az üzenetet, miszerint “az autizmussal élő gyermekeknek figyelemre van szükségük”. A Kiehl’s arra kér mindenkit, hogy támogassák a kampányt a videó megosztásával, ezáltal megosztásonként $1 adományoznak az Autism Speaks szervezetnek egészen $200,000 összegig.
Miben áll a Kiehl’s és az AOSZ együttműködése?
Sárközi Tamás, a Kiehl’s brand menedzsere szerette volna, hogy helyi beágyazódása, hatása is legyen a kampánynak, ezért néhány hete együttműködési szándékkal kereste fel szervezetünket. Az együttgondolkodás során az körvonalazódott, hogy a magyarországi kampány során célzott üzeneteket megfogalmazva népszerűsítik az Autisták Országos Szövetségének munkáját, felhívják a figyelmet az autizmussal élőkre és vásárlóikat az autizmus ügyének támogatására ösztönzik.
Az AOSZ részt vett a Kiehl’s 2017. szeptember 8-án tartott sajtótájékoztatóján, melyen Győrfy Anikó alelnök adott hiteles tájékoztatást az autizmusról, az autizmussal élők és családjaik nehézségeiről és a szövetség tevékenységeiről. Az esemény jó lehetőséget nyújtott az autizmus és szervezetünk bemutatására, így reméljük, hogy a közeljövőben a női magazinok hasábjain is megjelenik az autizmus témája!
A kampány ideje alatt az üzletek dekorációja is a figyelemfelhívást szolgálja, természetesen Matthew McConaughey „segítségével”. A vásárlók pedig a Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream mellett szórólapot kapnak az autizmusról és a támogatási lehetőségekről.
A Kiehl’s által szervezett blogger eseményen is részt vettünk szeptember 22-én, ami a Westend City Centerben található üzletben került megrendezésre.
Az üzlet dekorációját is megcsodálhattuk.
Köszönjük Sárközi Tamás brand menedzser munkáját, aki energiát nem kímélve mélyült el az autizmus ismeretek tárházában!
Gratulálunk és sok sikert kívánunk a kampányhoz, melyhez mi is szeretnénk hozzájárulni, ezért kérünk mindenkit, hogy ossza meg a videót!
Kérünk mindenkit használja a hivatalos hashtag-et: #kiehlsxautismspeaks