Négy édesanya, akik maguk is autista gyermeket nevelnek, szombaton 13 óra alatt sikeresen teljesítette az UltraBalaton Hegyestű Trail 115 kilométeres távját. Az „Én időm, az én erőm. Érted.” kampányukban azért futottak, hogy felhívják a figyelmet az autista gyermeket nevelő családok mindennapi küzdelmeire, és az Autisták Országos Szövetsége egyik legfontosabb kezdeményezésére, az AOSZ ElsőSegély szolgáltatásra, amely frissen diagnosztizált gyermeket nevelő családoknak nyújt gyors és hiteles szakmai segítséget.

A futócsapat tagjai – Szalainé Forgács Klaudia, az Abigél Közhasznú egyesület elnöke, Kővári Edit, az Autisták Országos Szövetsége elnöke, Vízdár-Lőczi Gizella, az Esőmanók Tolna Megyei Autistákért Egyesület vezetőségi tagja és Pohánka Edit, a PontMás Vas Megyei Autista Gyermekekért Alapítvány elnöke és az AOSZ alelnöke – hónapokon át készültek a megmérettetésre. Mindannyian autista gyermekek szülei, akik pontosan tudják, mit jelent nap mint nap helytállni a családban, miközben a társadalom figyelme gyakran elkerüli azokat, akik az autista gyermekek mögött állnak: a szülőket.
A Hegyestű Trail kemény terepviszonyai, a több mint 1000 méteres szintkülönbség és a 115 kilométeres táv egyaránt jelentett fizikai kihívást és egyben lelki utazást a futó szülők számára. Minden a Hegyestű Trailen megtett lépésükkel együtt fejezték ki: a nehézségek ellenére is van kiút, ha hittel építenek közösséget.

„Ez a 115 kilométer a mi mindennapjaink tükre is: van, amikor felfelé kell menni, van, amikor szembeszél jön, de ha egymásba kapaszkodunk, mindig továbbjutunk.” – fogalmaztak a kihívást teljesítő szülők.
Futás, ami segít
A kampány célja többek között az is, hogy az AOSZ ElsőSegély szolgáltatás lehetősége minél több családhoz eljusson. A mostani kampányhoz támogatói tárgyak is készültek: a kampány szimbólumává vált futómez, valamint vászontáskák, kulacsok és sportkiegészítők. Ezek megvásárlásával bárki hozzájárulhat az AOSZ ElsőSegély fenntartásához, amely abban segít út elején járó érintett családoknak, hogy az autizmus spektrum állapot diagnózisa után ne maradjanak egyedül a kétségeikkel, legyen kivel feldolgozniuk félelmeiket, egy reális jövőképet alakíthassanak ki támogató segítséggel, hiszen ezek a pillanatok minden szülő és család életében nagyon nehezek. Ne érjék őket felkészületlenül a mindennapi élethelyzetek az autizmus világában, gyermekeik a legrövidebb időn belül a legjobb, leghatékonyabb megoldásokat jelentő támogatásokat tudják igénybe venni, és valódi sorstársi közösségekbe kerülhessenek.
„Sok szülőnek az AOSZ ElsőSegély az első hely, ahová fordulni tud. Egy telefonhívás, egy beszélgetés sokszor az egyetlen kapaszkodó az első időszak káoszában. ” – tette hozzá Kővári Edit, az AOSZ elnöke.

A hivatalos mez a következő felületen elérhető:
A támogatói tárgyakra kattintva elérhetővé válnak a színkínálatok is:
Cukifaktor – támogatói termékek
Személyes üzenetek
A négy futó szülő hosszabb szelfi videókban őszintén beszéltek napjaikról, életükről és mindarról, a sport hogyan segíti őket a mindennapokban visszatalálni saját magukhoz, hogy a mozgás révén újabb energiákat nyerve a legjobb önmagukat adhassák a családnak, autizmusban érintett gyermeküknek, gyermekeiknek. A hosszabb film betekintést enged félelmeikbe, nehézségeikbe, motivációikba és abba, hogy mit jelent számukra az „énidő” és a futás:
https://youtu.be/eXJIxMAO7mY
Közösségi erő és példamutatás
A kampányhoz sokan csatlakoztak támogatóként az UltraBalaton napján is: családtagok, a civil szervezetek munkatársai, önkéntesei drukkoltak a négy édesanyának. A résztvevők üzenete egyszerű, de erőteljes: a közösségi összefogás képes valódi változást hozni, ha mindannyian teszünk valamit a láthatatlan hősökért – az autista gyermeket nevelő szülőkért.

A négy szülő felkészülését a Garmin Magyarország segítette teljesítménykövető tesztórákkal, az Autisták Országos Szövetsége pedig folyamatosan dokumentálta a kampány állomásait a Facebookon és az AOSZ honlapján egyaránt.