TANÁCSRA VAN SZÜKSÉGE? – Az AOSZ Info-Pont irodák segítenek

Az Autisták Országos Szövetsége 2016 végén nyitotta meg országszerte az AOSZ Info-Pont irodákat. Az irodák létrejötte segíti, hogy az AOSZ szolgáltatásai minden érintett család és autista személy számára elérhető legyen. Az AOSZ Info-Pont irodákban – az AOSZ tagszervezetei közül – hat szervezet munkatársai munkálkodnak fáradhatatlanul az érdekvédelem területén, figyelemmel kísérve a helyi és regionális szükségleteket.

Az AOSZ Info-Pont irodák fő küldetése, hogy támogassák az autista személyeket, családtagjaikat; s velük közösen keresnek megoldásokat, a helyi lehetőségek feltérképezésével, jó gyakorlatok átadásával. Az AOSZ Info-Pont irodák Nagykanizsán, Székesfehérváron, Veszprémben, Szegeden, Vésztőn és Salgótarjánban várják az autizmusban érintett családok megkereséseit.

Az AOSZ budapesti központja irányítja és stabil szakmai hátteret biztosít az AOSZ Info-Pont irodáknak, ösztönzi a tagok közötti folyamatos kommunikációt és különböző képzésekkel segíti a közös munkát. Az évértékelő találkozó lehetőséget adott az eddig végzett munka értékelésére, a tapasztalatok megosztására. A megbeszélésre az AIP munkatársak tartalmas beszámolókkal készültek.

Az AIP munkatársak hasonló élményekkel gazdagodtak az elmúlt évben. Minden jelenlévő arról számolt be, hogy az AOSZ Info-Pont iroda működése óta sokkal hatékonyabban tudnak segíteni a családoknak, a stabil működés, folyamatos ügyfélszolgálat, tanácsadás és az AOSZ nyújtotta szakmai támogatás által.

Az AOSZ Info-Pont irodák igyekeznek bevonni szakembereket, újabb szolgáltatásokat, hogy helyi erős együttműködéssel valódi segítséget tudjanak nyújtani az érintetteknek. Sok új kapcsolattal bővültek: bölcsődékkel, óvodákkal, gyermekorvosokkal, szakemberekkel, iskolákkal, szakigazgatási szervekkel, egészségügyi intézményekkel, civil szervezetekkel kezdődtek el folyamatos együttműködések. A családokkal való kapcsolatfelvétel is könnyebb lett számukra. Az érintett családok visszajelzései alapján örülnek annak, hogy az AOSZ elérhetőbb lett, s segítségre találnak ügyintézéssel, diagnosztizálási lehetőségekkel, iskolaválasztással, fejlesztési lehetőségekkel, ellátásokkal, nappali illetve bentlakásos intézményi lehetőségek feltérképezésével kapcsolatban.

Az AOSZ Info-Pont irodákat működtető tagszervezetek színes programkínálattal igyekeznek a családoknak tájékoztató jellegű, vagy a kikapcsolódásukat szolgáló alkalmakat biztosítani. Április 2-án, az Autizmus Világnapján különböző rendezvényekre várják a családokat, továbbá szerveznek konferenciákat, családi hétvégéket, szülőklubokat, jótékonysági esteket, táborokat, tesótréningeket, szabadidős programokat, képzéseket, iskolai rendezvényeket, érzékenyítő programokat.

Az elmúlt évben 20-48 megkeresés érkezett hozzájuk érintettek, családok, szakemberek részéről.

Az AOSZ Info-Pont irodák az Autisták Országos Szövetségének szolgáltatásait nyújtják és állandó nyitvatartási időben várják a munkatársak az autista személyeket, családtagjaikat, az őket támogató szakembereket, laikus érdeklődőket.

Az AOSZ Info-Pont irodák főbb szolgáltatásai:

  • információnyújtás az elérhető szolgáltatásokról,
  • támogatás ügyintézéshez, érdekérvényesítéshez,
  • érintettek, családjaik, velük dolgozó szakemberek igényeinek, szükségleteinek feltárása,
  • AOSZ kártya igénylés,
  • Esőember folyóirat igénylés,
  • szakkönyvek kölcsönzése,
  • szemléletformáló célú együttműködés.

Keresse meg a legközelebbi AOSZ Info-Pont irodát:

AOSZ Info-Pont irodák Magyarországon.