Szavazz ránk és oszd meg ismerőseiddel, hogy intézményünk bekerüljön az AUTIZMUSBARÁT ISKOLÁK közé! Kattints a linkre és a megosztás gombra! Minden szavazat számít! Határidő: március 31! Köszönjük!

 

Sylvester János Református Gimnázium, Szakközépiskola és Szakképző Intézmény

1149 Budapest, Pillangó park 3-5.

Az intézmény rövid bemutatkozása:

A Sylvester János Református Gimnázium, Szakközépiskola és Szakképző Intézmény jelenleg 6 és 4 évfolyamos gimnáziumi és 4 évfolyamos diakóniai szakközépiskolai képzéssel várja a diákokat. Iskolánk 2012-től integráló iskola, de az ezt megelőző években is eredményesen fogadott be autista tanulókat. Nem egy esetben a kivizsgálás az iskola javaslatára történt. Mindez az iskola tanárai, dolgozói és diákjai elfogadó szemléletének és az iskolai élet barátságos hangulatának köszönhető. Jelenleg 6 autista diák tanul a mintegy 250 diákot befogadó intézményben. A sajátos nevelési igényű diákokat egy gyógypedagógus végzettségű fejlesztő pedagógus (autizmus specifikus ismeretek a közoktatásban továbbképzettséggel) látja el egy mentálhigiénés és relaxációs tréner képzettségű kolléga segítségével. A felzárkóztatásban nagy segítség az egész tanári kar érzékenységén kívül két fiatal kolléga, akik szakkorrepetálási, asszisztensi és „akadálymentesített” DÖK (diákönkormányzat) programok szervezésében nyújtanak nélkülözhetetlen segítséget. A tantestület és különösen a segítő munkatársak továbbképzése folyamatos. ( Köszönet érte az FSZK-nak is.) Mire várja az ASD-vel élő diákot a Sylvesterben: Akvárium és teaház (fejlesztő és pihenőszoba), kognitív és relaxációs fejlesztő foglalkozások, integrált kézilabda edzések a Hársfa Egyesülettel, kortárscsoport (Kutatók éjszakája: Brutális fizika, mozi, múzeum…), szülők mail-csoportja és találkozója, Sylvester-forgó hetente az órarendben, tanulásmódszertan, sok jó zene és barátságos hangulat!

Szülői ajánlás:

„Gyermekem a 8. osztály elvégzése után nyert felvételt az iskolába. Ekkor gyermekem még nem volt diagnosztizálva. Itt rövidesen észrevették, hogy a viselkedésében vannak autisztikus vonások. Így jutottunk el a diagnózisig (Asperger szindróma), majd terápiára. Az iskola, illetve az egyes pedagógusok is tartják velem a kapcsolatot a gyermekem tanulmányaival, illetve a viselkedésével kapcsolatban. Gyermekem szereti ezt az iskolát, itt elfogadó a légkör, a társai elfogadják, nem csúfolják, nem közösítik ki maguk közül. Sőt, a pedagógusoktól azt hallom, hogy az osztálytársak kedvelik Őt. Ez nagyon jó, mert az általános iskolában folyton csúfolták, nagyon nem szeretett odajárni. Az iskolában a fejlesztést több tanár végzi, ami nagyon jó a gyermekemnek, hiszen mindegyik pedagógus egy kicsit másként próbál hozzáférni. A pedagógusok képezik magukat az autisták ellátásával kapcsolatban, s így egyre nagyobb szakértelemmel közelítenek hozzájuk. Nagy türelmet tanúsítanak irányukban.”

 

 000_0005 montázs

 

Ha szeretne erre az intézményre szavazni, kérem az alábbi gombra kattintson!

↓